21 Mayıs 2012

2.5 yaş



Çok huysuz olmaya başladı Kerem bu aralar, baktım ki 2.5 yaşı da varmış bu bunalımın ve birebir tüm belirtileri gösteriyor:( Vurma, itme, hıncını alamama, herşeyi ağlayarak halletmeye çalışma, inatlaşma daha neler var bilemiyorum unutmak istiyorum.

10 Nisan'da tekrar okula bu sefer yarım gün olarak başladı, ilk 1-2 gün ağladı sonra alıştı, yarım gün verme sebeplerimden en önemlisi tuvalet eğitimi diğeri ise hala kahvaltıda yediği bulamaçtı.
7 Mayıs'ta tuvalet eğitimine başladılar okulda, Kerem ilk gün iyidi bir türlü tuvaletini yakalayamasak da tuvalete oturuyordu, alıştırma küloduna kaçırıyordu ama bu durumdan rahatsız olmuyordu.
ikinci gün inat etmeye başladı ve hiç oturmadı kakasını bile alıştırma küloduna yapıyor ve bundan rahatsız olmuyordu okulda da anladığım kadarıyla zorla oturtuyorlar ve yaptığını söylüyorlardı bu arada ikinci gün okula gitmek istemedi anne sen de gel dedi.
üçüncü gün gene ağlayarak okula gitti, bu arada öksürüğü devam ediyordu doktorunu aradım ve tuvalet eğitmini de sordum inatlaşmayın benim oğlumda 3 yaşında zorlamıyorum dedi ben diğer tecrübeli anne tanıdıklarımı arayarak bu durumu sordum hepsi zorlamamamı söylediler ben de okuldan gelince Kerme'e bezi bağladım, farketmedi bile değişiklik olduğunu.

Geçenlerde dişlerinin üzerinde olan lekeler bizi korkuttu, apartmandaki Faruk abiye gösterdik çürük dedi flor yapalım dedi, tabi ben durmam birkaç doktora daha gösteririm önce hastanededki çocuk diş doktoruna daha sonra da arkadaşımızın doktoruna gösterdik onlar da aldığı ilaçlardan hatta hamilelikte geçirmiş olduğum hastalığın sebep olduğu bir bozulma ama çürük olmadığını koltukta oturabildiği zaman da flor tedavisi yaparız dediler o da 5-6 yaş civarını buluyor. Eskiden arada sırada fırçalanan dişler şimdi her gece pijama sonrası uyku öncesi ritüele dönüştü hatta bu akşam uykusu geldi heralde babasına diş fırçala dedi sonra ee ee geldi dedi.

Geçen ay Sedat dayısı geldi Kanada'dan annemde kaldığı için de çok haşır neşir oldular, anne yedat yeğde :) sabah gözünü açıyor ananeye gidelim diyordu kuzucuk.

Bu arada oyun grubu gezmelerimiz de çok oldu her ne kadar Kerem'le gitmek zor olsada, her yerde alıp başını gitmeler yada arkadaşlarıyla oyuncak payaşımında zorluklar beni çok zorluyor ama bu sebeple de evde hapis kalamayız değil mi:)

Konuşma olayını iyice ilerletti, her şeyi anlatıyor artık her şeyi de duyuyor :)Kelimelerin bazılarını yazamıyorum çünkü yuvarlıyor ve yazıya dökülmüyor dedikleri.Başta bulunan s harflerini yutuyor ve k harflerini söyleyemiyor.

Diş macunu hatırınıda çevir bırak çevir bırak tüm kapakları açmayı öğrendi :)

Bugün kendisiyle oynaşırken "iyi ki doğurmuşum de" dedi:))Evet oğlum iyiki doğurmuşum seni

Uyku olayında da artık zorlanma yaşamıyoruz geceleri de bazen kalkmıyor bile öğlenleri ayakta sallanıyor oyalanmasın diye ben sallıyorum geceleri de yatağına yatıyoruz masal anlatıyoruz yada o bize anlatıp bizi uyutuyor.

1 yorum:

  1. Çok tatlı Kerem maşallah :) 2,5 yaş sendromu bunlar benim kızım 3 oldu hala yaşıyoruz ne yazık ki..Ama her şeye rağmen iyi ki varlar :)) sevgiler..

    YanıtlaSil