17 Ekim 2011

Gezmelerde

Geçen hafta sonu pek bir gezdi Kerem paşa, cuma günü "Disney On Ice" gösterisine gittik çok güzeldi Kerem ilk defa böyle bir yere gitmiş oldu (tatildekileri saymıyorum onları anlamıyordu o zamanlar) tahmin de ettiğim gibi sahneye gitmek istedi ama her seferinde oturtmayı başardık alkış yaptı, el salladı, eğlendi, bu arada içeri girer girmez bir dolu oyuncak ve fahiş fiyat mecbur aldık Kerem laf anlamıyor bu konuda ayrıca sponsor firmanın ve bir okulun standları vardı boya kalemleri ve boyama kağıtları bu güzl oldu işte Kerem'i burda oyalamış olduk, pazar günü de Atlantis sirkine gittik kötüydü ortada bir havuz beklerken küçüçük bir yer ve normal sirkten farksız, penguenler deseniz getirmişler yavruları bir de aç bırakmışlar peşlerinden koşturuyorlar işte bu, yarısında çıktık dışarı ama Kerem burda da eğlendi :)

Bu hafta sonu, cumartesi akşamı Asuman halasında kaldı gece, bizi hiç aramamış, pazar günü de havalar soğudu ama Kerem'in montu yoktu ona mont almaya gittik ama her seferinde olduğu gibi Kerem yaramazlık yaptı :) sevmiyor alışveriş merkezlerinin alışveriş kısmını :)

Ağzını yayarak konuşsa da bunlar ilk kelimelerimiz sonunda unutmadan yazayım:)

Anne:ann yada İnnee
Baba:baba
Dede:dede
mama
Araba:ağaba
Aç:ay
Al:al
Gel:ge
Salla:ayya
Ay:ay
Alibaba:ababa






7 Ekim 2011

2.yaş doğum günü







Birtanecik oğlum ne zaman bu kadar büyüdün ben hiç bir şey anlamadım ve sanki hayatımızda hep, sen vardın senden öncesi yokmuş gibi, pastanın üstünde yazdığı gibi seni çok seviyoruz oğlum iyi ki doğurmuşum iyiki iyiki iyiki.....

Bilmiyorum benimle mi alakalı ama 1.yaş için daha çok heyecanlanıp daha önceden herşeyi planlayıp yapmıştım, bu sene öylesine oldu sanki neyse daha anlamıyor nasılsa seneye telafi ederim, en çok anladığı pasta üflemek.

Pepee'yi çok sevdiği için pastasını pepee'li yaptıralım dedik ama şeker hamurlu olsun ietemedim, tamam çok güzel görünüyor ama hem pahalı hem de kimse hamurunu yemiyor nasıl olsa diye düşündüm ve bizim burdaki pastaneye üzerinde pepee ile Kerem'in resminin olduğu resimli pasta yaptırdım ama hayal kırıklığına uğradım hem pasta içi güzel dedğili hem de kenarlarını düğün pastası gibi süslemişlerdi :((

Geçen sen fotoğraf krizi olduğu için bu sene ayarladık ama ben çok kötü çıkmışım fotoğraflarda :((

Çok kimseyi çağıramadık, pek kalabalık değildik aslında sadece aile içinde oldu bu kısmı da pek içime sinmedi bunu da seneye erteledim :))

Pedagog

Kerem'i genel kontrol amaçlı ve en çok da konuşmadığı için pedagoga götürmeye karar verdim. Ve geçen hafta gittik, görüşme gayet güzel geçti konuşması için zorlamamamızı, tabii ki televizyon izletmememizi, sürekli iletişim diyalog ve oyun halinde olmamızı ve gayet herşeyin farkında olduğunu herşeyi bildiğini ve anladığını ve yaşına göre gelişiminin normal olduğunu söyledi.

Aslında çoğu bildiğimiz şeyler ama içm rahat etti işte..

4 Ekim 2011

Küçük artist


Marmara Forum Avm'den 1 ay önce, kendi bünyelerinde bulunan myforum'da fotoğraf yada video çekimi kazanmıştık, daha yeni çektirme şansı bulduk ve Kerem için de 2 yaş hatırası olmuş oldu .

Asıl konu daha önce de profesyonel stüdyoda resimleri çekildi Kerem'in ama o zaman hiç rahat durmamıştı şimdi ise tek kelime ile harikaydı, cars konsepti olacak resimler bir de ikimizin resimleri çekildi. Orada Space car gördü inmedi, resimler de genellikle onun üzerindeyken çekildi seneye almak lazım ben de çok seviyorum bu arabaları :)

26 Eylül 2011

piknik :))

Aşkını kazıyor sanırım



Dün o serin havada piknikimsi bişi yaptık, sandviçlerimizi, termosumuzu ve uçurtmamızı aldık sahile gittik ama hava çok serindi ve Kerem'in bugün de burnunun akıyor olmasına sebep oldu sanırım :(( Ama Kerem çok eğlendi, uçurtmayla ve yeşilliklerle :)) Öğlen de arkadaşlarımızla buluştuk kahve içtik Kerem de tüm masaları, balonu ve arabalarıyla ziyaret etti :) unutmadan en çok hayal ettiğim şey oldu ve Kerem artık sabahları beni odasından nenne(anne) diye çağırıyor..

19 Eylül 2011

23 aylık Kerem


bayram sabahı


Hep geç kalıyorum tembel bir anneyim sanırım :))
Kerem 23 aylık oldu az kaldı 2.yaşımıza..
Bu ay tatildeydik 2 haftalık tatilimiz yoğun, yollarda ve güzel geçti, Kerem denizden çıkmak bilmedi.

Tatile çıkmadan bir gün önce anneannede kaldı, gene sinek ısırmıştı ve bu seferde gözü şişti bayramın ilk günü yola çıkmadan acile gidip iğne oldu ve yola öyle çıktık, tahlil sonuçlarımızda da alerji çıkmadı nedir bu çözemedim :(

Tatilimiz önce dedesinin Çanakkale'deki evinde, ordan Altınoluk'ta son olarak da Söke'de dayısının evinde geçti. Tüm tatil boyunca Kerem yanımda uyudu ve nerdeyse geceleri hiç uyanmadı eve döndük gene eski uykusuz gecelere geri döndük.

Tatil dönüşü geçen hafta ateşi 39 a yükseldi gene kulağı ve boğazı kızarmıştı ve antibiyotiğe başladık nedir bu hastalık bir türlü yakamızı bırakmıyor anlamadım gitti.

Bu aralar bu konuşmama olayı canımı çok sıkmaya başladı herşey ıh ıh diye anlatmaya çalışıyor ben kimini anlıyorum kimini anlamıyorum o zaman da çok sinirleniyor, bu yüzden genel bilgi almak için de pedagog'dan yardım almaya karar verdim ve haftaya perşembe randevumuz var sorularımı hazırlamaya başlamalıyım..

Kerem bu ay neler yaptı,
* merdivenlerden düzgün çıkmayı öğrendi sonunda hatta bizim gibi çıkmaya çalışıyor
* sakız çiğniyor
* baba diye sesleniyor , aç diyor, anane ye seslendi dün de
* emzikten kurtarmya çalıştıkça daha çok bağlandı ben de sadece uykuya dalarken verip daldıktan sonra ağzından alıyorum bakalım sonuç ne olacak
* araba aşığı oldu direksiyondan inmiyor
* bardaktan su içiyor artık
* boyama yapıyor (sadece yuvarlaklar)
* ha en ömenli fark artık malı çok kıymetli oldu :(
* okulda artık ağlamıyor
* ahşap yapbozları yapmaya başladı
aklıma gelenler...

24 Ağustos 2011

Alerji..


Biz çok alıştık, normal gelmeye başlamıştı artık ama dışarıdaki tepkiler artık bişeyler yapmamız gerektiğini hissettik.

Cumartesi gecesi Kerem uyurken herzamanki gibi mızmızlandı ve bizim yatağa aldım ama malaasef odamızda 2 sivrisinek saldırısına uğradık oğlumla:). Uyutmaya çalışırken, Kerem kulağını kaşımaya başladı ben de ağrıdan dolayı eli gidiyor diye düşündüm sonra ben de kaşınmaya başlayınca anladımki sinekmiş, neyse ilaç sürüdk kaşıdık derken gece 3 oldu, sabah kalktık kulak kırmızı ve şiş kaşıdığı için oldu diye düşündük, gün içersinde Kerem tanınmaz hale geldi kulak şiştikçe şişiyordu, arttık hastaneye götürme vakti gelmişti. Gittik, antihistaminik iğne yaptılar şiş inmeye başladı. Ertesi gün hastaneye gittik ve bütün börtü böcek alerjilerine bakıldı, sonuçlar 3 eylül de çıkacak bakalım ne olacak.

Bu arada Duygu hn.'la konuşrken sivrisneğin yağtığı buysa arı ne yapar diye düşündüğümüzü söyledim, kendisi de kaçak bir iğne olduğunu ve hep yanımızda bulundurmamız gerektiğini söyledi ama ilaç kaçakmış bakalım bulabilecekmiyiz.

17 Ağustos 2011

22 aylık Kerem


Üzerinden 2 hafta geçti ama, bu ayın en önemli olayı oyun grubu, Kerem haftada 2 gün 10 ile 13 arası oyun grubuna başladı. Konuşmasında hala gelişme yok oyun grubuna başlama sebebimiz de bu zaten bakalım bekliyoruz.

İlk başlarda çok ağladı karar vermem zor oldu ama sonra birden beni unuttu oyuna daldı artık onu bırakıp çıkıyorum (güle güle demiyorum ama o da olur umarım).

Bu ay neler yapıyor,
* terlik giymeye başladı
* köfte seviyor artık
* pusette oturmak istemiyor
* geceleri yatmak istemiyor uykuya zor dalıyor
* diğeri, öteki deyince anlıyor(diğer ayak:))
* pepee aşığı malasef diyorum ama bazen süper kurtarıcı oluyor hatta çoğunlukla böyle yemek yiyoruz
* parkta kaydırak merdivenlerinden sürünerek çıkıyor
* anane diyordu çok güzel artık demiyor

gerisini aklıma geldikçe yazarım diyorum ama unutuyorm :(

Bu arada bugün Kerem'le doktora gittik kulakları ve boğazında kızarıklık var geçmişte orta kulak iltihabı olduğu için antibiyotiğe başladık, dün gece çok ağladı oğlum benim :(

6 Temmuz 2011

21 aylık Kerem

Sanırım ve korkarım bu ayın dönüm noktası 2.yaş sendromu :((

Bir kaç gündür çok sinirli çok alıngan ve yerlerde tepinmeye başladı.
Konuşamadığından ya da dişlerden olabilir diye düşünüyorum bu durumun bekliyorum, ben de pek sabır kalmıyor oyalamak o kadar yorucu ki, bazen kalıyorum hiçbir şey bulamıyorum o anda oyalayacak.

Bir de yeni çıkan birşey daha, nereye gitmek isterse elimden tutup beni de götürüyor, ilk başlarda bişeyler anlatmaya çalışıyor sanıyordum sonra baktım ki ı ıh sadece diğer odaya beni de götürüyor ne demek bu anlamıyorum.

Parmak boyası yaptık geçen hafta çok sevdi ama yanında durmak lazım azğına götürüyor.
Bugün yarın da oyun hamuru yapacağız.

Kerem'le geçen hafta bizim burada bulunan bir özel okulun yuvasına gittik ertesi gün getirin 1 saat bırakın bakalım ne yapacak dediler ben de bıraktım beni aramamış ama gittiğimde kucağıma atladı ve ağladı neden bilemedim, işe girersem kadın tutmaktansa okula veririm diye düşünmüştüm ama hem bu hareket hem de doktorların 3 yaş öncesi zorunlu olmadıkça vermeyin demeleri okul fikrimi çürüttü, benim çalışmam da zaten netlik kazanmış değil muhtemlen de 3 yaşına kadar çalışmayacağım..

Çocukla Tatil (Didim)

Neredeyse ikinci tatile çıkacağız ama daha yeni yazıyorum çünkü bilgisayarım yok şimdi de annemlerden yazıyorum :)

Tatile gitmeden önce Kerem hastaydı (boğaz enfeksiyonu), antibiyotiği bittiği gün doktora götürdüm eğer gitmeyin derse gitmeyeceğim ama durumu iyi gidebilirsiniz dedi ki o sırada öksürük ve burun akıntısı vardı, tatile çıkmadan 2 gün önce Kerem gene ateşlendi tekrar götürdüm doktora, hastalık tekrarlamıştı ve daha güçlü bir antibiyotiğe başladık, uçakla gideceğimiz için de orta kulak iltihabı tehlikesi olduğundan güçlü bir antibiyotik olması gerekiyormuş, doktor sorun olmaz gidin dediği için de tatile iptal etmedik.

Ertesi gün de ben hastalandım ve ben de antibiyotik almak zorunda kaldım Kerem'e tekrar tekrar bulaşmasın diye.

Pazar günü Ertuğrul arabayla önceden İzmir'e gitti biz de Kerem'le pazartesi sabahı uçakla gittik, Kerem, ilk defa uçağa binmiş oldu. O gece çok az uyumuştu, uçağa bindik cin gibiydi sonra uçak kalkarken sızdı ve inerken uyandı, ben de emziğini emmesi için çekiştirip durdum çünkü orta kulak iltihabı olabilme ihtimali vardı zaten bir geçmişi de vardı :((

Ertuğrul ile buluştuktan sonra 1-2 saat içinde Didim'e ulaştık.Ben bu tatili dönüm noktası yaparak Kerem'e ne çorba ne bulamaç verecektim bizim yediklerimizden yiyecekti, gittiğimizde öğle yemeği vaktiydi Kerem'i güzelce oturtup önüne de tabağı verdim içinde köfte, bezelye ve prinç vardı, Kerem elleriyle yemeğe dalarak bişeyler yedi ben de oh be dedim süper aynen devam :))O akşam yemeğinde de aynen tabağı önüne koydum tam güzel güzel yiyordu ki yan masadan kadının biri "aa ne güzel Türkler hep kendileri yediriyorlar siz ne güzel yapıyorsunuz" dedi ve Kerem elindekini bıraktı ve tatil boyunca çorba içsin diye dua ettim.

İlk gün akşamüstü deniz gittik Kerem'e biraz soğuk geldi girmek istemedi biz de ısrar etmedik, Ertuğrul'a denize girmesini söyledim sırayla sonra da ben girecektim babasının girdiğini görünce cesaretlendi ve denize yürümeye başladı :) sonra da hep babasıyla denize girdi adam bir kere zor girdi tek başına denize :))

Arkadaş da buldu Kerem, kumları küremeye başladılar tabii senin kovan benim kamyonum'lar oldu arada, ağzına de kum götürdü..

Akşam üstleri de yemekten önce parka gidiyorduk yemekten sonra ise mini disco vardı en küçükleri Kerem olduğu için ortada tek başına oynadı çok eğlendi biz de tabii :))

Yemek yemeği bırakan Kerem, uykuyla beslenmeye başladı, gündüzleri 2-3 saat uyuyordu akşamaları da erken sızdı biz de onunla birlikte uyuduk uyku olarak süper bir tatildi :)

Otele gelince,
deniz zaten harikaydı (Altınkum), yemekler güzel, çalışanlar ilgiliydi içerdeki market fiyatları iyiydi

Beğenmediklerim;

Tek katlı evler vardı tatil köyünde ve börtü böcek, sivrisinek bol miktardaydı buna rağmen ne bir ilaçlama ne de kaplarda bir tel vardı.

Meyve büfesi çok zayıftı yaz gününde hala elma ve portakal çıkıyordu.

Denize gitmek için de çok merdiven inip çıkmak gerekiyordu Kerem'in pusetiyle gitmek zor oldu.

Bu arada otelin adı Palm Wings Resort

Dönüş yolculuğumuz arabayla oldu ve Kerem yolun yarısında uyudu hiç problem çıkarmadı.

Resimler daha sonra..

4 Haziran 2011

20 aylık Kerem


Nasıl geçiyor anlamıyorum ama her anını değerlendirmek, mutlu mutlu geçirmek gerekiyor biliyorum arada kavgalarımız, inatlaşmalarımız olmuyor değil pişman oluyorum ama öyle işte..

Geçen gece yatırmadan önce sıcak geldi kafası, ateşini ölçtüm 38.5, calpol verdim hemen, geceyi rahat geçirdik ama sabah gene çıktı ateş, doktora götürdüm epeydir evimize gelmeyen enfeksiyon gelmişti, boğaz enfeksiyonu:( 2o.aya hastalıkla girdik :(

10 gün sonra da tatile çıkıyoruz, Didim'e gidicez, inşallah o zamana kadar iyileşir ama ben gene de doktora götürücem gitmeden öksürüğü var çünkü:(

Kerem 20 aylık oldu hala konuşmuyor tık yok..

Neler yapıyor;

* çatal kullanıyor
* 7-8 küpten kule yapıyor
* 2 görevli cümleleri analıyor ve yerine getiriyor (arabanı yerden al, bana ver gibi)
* geceleri az uyanmaya başladı
* her telefonum çaldığında ba ba diyor
* iphone kullanmayı iyice geliştirdi artık istediği oyunu da açıyor
* öğlen uykuları tekrar düzene girdi ortalama 2 saat uyuyor
* hala bizim yediğimiz yemekelrden az yiyor ve doymuyor mecburen çorba(2 hafta önce de ilk defa ciğer yedi devamı gelecek mi bakalım )
* daha az televizyon izletiyorum onun da sesi çıkmıyor bu duruma
* uydurduğum masalları dinliyor

30 Mayıs 2011

Kerem ata bindi :))

Fırsat sitelerinden birinden Ertuğrul için at binme eğitimi almıştım dün gidebildik sonunda ama hayal ettiğimiz gibi değildi çitlerle çevrilmiş küçük bir alanda gezdiriyorlardı atın tepesinde sıkıcı yani bence..
Ertuğrul bindi o da 2 tur binebildi, ben binmek istemedim, Kerem binsin dedim benim yerime o da olmaz demedi tur atmadık ama hatıra olarak fotoğrafımızı çektik, üzerine bindikten sonra dıgıdık yapmaya başladı hemen, nerden biliyorsa sadece bizim kucağımızda yapıyordu :)

Ordaki bir çift köpekleriyle gelmişti, Kerem'den büyüklkerdi ama bizimki hiiiç korkmadı daldı içlerine bunlar havladıkça eğlendi, elini gözlerine soktu, cici yaptı :))



2.Nurturia buluşması

Çalışmayan anneler hafta içi bulışalım dedik ve Ataköydeki eski dostlar parkında buluştuk 7 kişiydik ve çok güzel geçti
Kerem arabada giderken uyumadı, gittiğimizde pusetine koydum 2 tur tamam 1 saat kadar uyudu sonra peşinden koşmaca başladı.
Bu aralar en sevdiği şey merdiven inip çıkmak, rampa yada köprü inip çıkmak saatlerce yapabilir bıkmadan..



Kerem köyde

19 Mayıs tatilinde çekirdek aile olarak Kerem'in Mehemet dedesinin Çanakkale'deki evine gittik.kerem için çok güzel oldu sabaha gözünü açar açmaz bahçeye attı kendini, ağaçtan erik kopardık yedi, düştü kalktı..özgürdü..




17 Mayıs 2011

Arkadaşları(mız)


Kerem ve ben yeni arkadaşlar edindik, Nurturia'ya uzun zamandır üye olmama rağmen pek aktif değildim. Merter-Bakırköy-Bahçelievler grubundan da 1 ay sonra haberim oldu ama son anda yetişip ilk buluşmaya katılabildim. Pazar günü ilk buluşma Airpot avm'de gerçekleşti. Çok güzel geçti hatta tahminimden de güzeldi.
Kerem, yolda giderken uyuyakaldı ve pusetinde uyumaya devam etti ama neyse oyuna yetişti. İlk defa böyle bir yere gitti, top havuzu, zıplama yeri(trambolin) ve oyun odası, ben çok beğendim, Kerem de çok eğlendi, sonrasında oturup kahve içtik orda da meşhur minübüsüyle oynadı uzun süre, sonrası malum, pusetini kullanmaya başladı.
Kısacası herşey çok güzeldi devamını da inşallah getireceğiz.

8 Mayıs 2011

Paha biçilemez hediyeler..

Oğlum bana anneler gününde harika bir hediye verdi, bir kaç gün önce oldu ama en sonunda Kerem, "anniii" demeye başladı..

Dün gece biz dışarıdaydık ve geç geldik, Kerem, annemde uyumuştu, annemle konuştuğumda sen de kalsın çok ağlarsa gelirim dedim eve geldik biraz tedirgindim beni istermi diye ama öyle olmamış tamam çok sık uyanmış ama bizi aramamaış ben de annemin sayesinde deliksiz bir uyku çekmiş oldum, ayrıca annem de bana çok güzel bir hediye vermiş oldu.

Bu arada iphone tuş kilidini açıp içindeki uygulamalarımı siliyor.
video

3 Mayıs 2011

19 aylık Kerem


Kerem, dün itibariyle 19 ayını bitirdi.Ne çabuk geçti diyesim geldi birden...

Kerem'in bize 19 ay süprizleri oldu biri kötü diğeri süper,
kötü olan ilk defa koltuktan düştü ve tepe taklak düştü, ikincisi o gece kesintisiz 10 saat uyudu(düşmeye bağlı mı bilemiycem:))

Geçtiğimiz hafta sonu havaların harika olması sebebiyle, cumartesi bizim burdaki şelale parka, pazar günü de kavaklı parka gittik, kavaklı parkta o kadar yoruldu ki pusetine koyduk itiraz etmedi 2 tur sonunda uyumuştu 1 saate kadar uyudu.

Kerem artık gündüz uykularını kısalttı ama akşam 8 gibi uyku moduna geçiyor ve genelde 10 saat uyuyor.

Kahvaltısını tek tek vermeye başlamıştım herşey güzel gidiyordu ama çocuğa güven olmuyor işte, bir anda yiyecekleri ağzında tutmayı keşfetti ve mecburen bulamaca geri döndüm.

Altını açtığımızda el sürekli pipide ve bezi kapattığımızda çok sinirleniyor.

Tekerlek hastalığı devam ediyor bunun yanında tüm beyaz eşyaların içinde kendisi.

Anne de diyorum na diyor bakalım bir umut bekliyoruz.

Telefonu eline alıp konuşuyormuş gibi yapıyor odanın içinde turluyor.

Son bir kaç gün denk mi geldi bilmiyorum ama çömelerek kakasını yapıyor.

Canı sıkılınca evin kapısnı açmaya çalışıyor.

Bugün de bizim gardolabın içine girmiş sürgülü kapıyı da kapatmış üstüne oyun oynuyor.

Aklıma gelenler bunlar, geldikçe inşallah yazarım sonra neyi ne zaman yapıyordu diye düşünüyorum..

27 Nisan 2011

23 Nisan


Kerem'in ilk 23 Nisan'ı değil tabii ama biraz daha gözü açıldığı için ben bir tören görsün istedim, bayrak sallasın istedim.

Öğlene kadar karar veremedik nereye gitsek ne yapsak diye sonra aklıma bizim burda özel bir kolejin her sene düzenlediği yürüyüş vardı ona katılalaım dedim ve okulun bahçesine gittik ama bu sene şansımıza, muhtemelen cumartesi diye yürüyüş yoktu ama her yerde balonlar, bayraklar, koşturan çocuklar sonra da bando takımı süper oldu. Dediğim gibi Kerem bir şey anlamadı ama olsun hatıra oldu.

O gün benim bir yere gitmem gerekti annemle, Kerem'i babasıyla dayısına bıraktım, onların da işleri vardı ama Kerem engel olmayacaktı, işleri bittikten sonra burda yeni açılan Marmara Forum'a geçmişler veee Kerem kaka yapmış, bakım odasına gitmişler ama Kerem burayı hastanedeki aşı odasına benzetmiş basmış yaygarayı :) Babasının bu durumda ilk bakım odası deneyimi güç olmuş:)

15 Nisan 2011

Bitti bitiyor..


Kerem'i cumartesi tahlil için sabah erkenden hastaneye götürecektim ama geceleri sadece bir kere anne sütü alan Kerem, saat 6:30'da çıldırmış gibi süt istedi tabii ben unuttum aç olması gerektiğini.

Hastaneye gittiğimizde doktoru problem olmayacağını söyledi ve tahlil yaptırabildik.

Burada önemli olan meğer oğlumun son anne sütüymüş, şu saate kadar tabii, ileride ne olur bilemem :) sonraki 4 gece aramadı gündüzleri arada yokladı ama bitti dedim bir ver bir al yapmak istemedim (zaten niyetim bu aralar kesmekti ama vicdanım da devam diyordu kendi bıraktığı için rahatım biraz), ama dün gece çok istedi 1 saat uyumadı, sonra aptamil junior imdadımıza yetişti önce onu da istemedi ama babası ikna etmiş, bir şekilde içti ve uyudu.

Bu arada 2 hafta kadar önce göbeğinde içten olan beze gibi birşey farkettim
Doktoru, "Önemli birşeye benzemiyor 1 hafta bekleyelim geçmesse bakarız" dedi.
1 hafta geçti ve değişen birşey olmadı bu sefer "çocuk cerrahına gösterelim, gerekirse ultrason çektiririz" dedi.
Çocuk cerrahı gördü ve teşhis göbek fıtığı.
Duygu hanım'dan aldığım bilgiye göre, tam olarak göbek fıtığı değilmiş göbekte bulunan kaslar gelişmemeiş ve bunun tedavisi de mekik çekmemiş.

Biz de hergün fışfış kayıkçı oynuyoruz atık :)

12 Nisan 2011

ilk bisiklet


Mehmet dedesi Kerem'e ilk bisikletini almış :)

4 Nisan 2011

18 aylık Kerem



Cumartesi günü sabah erken olan randevumuz için Kerem'i gene uyandırmak zorunda kaldım nasıl zor oluyor uyandırmak :(
Bu sefer yürüyerek girdik Duygu hanım'ın odasına, 3 aydır görüşmüyorduk..
Boy 82 cm ve kilo 10500 kg ikisini de beğendi yani kilo az ama kilo alımı iyiye gidiyormuş.

Demir tahlili yapılacaktı sonra bıngıldak hala kapanmadığından, Duygu hanım, "sorun olacağını sanmıyorum çünkü gelişimi iyi ama gene de tahlil yaptıralım içimiz rahat etsin" dedi bir kaç tahlil daha istedi ama tok karnına gittiğimiz için yaptıramadık.
Sonra karma aşısı yapıldı ordan da yeni açılan Marmara Forum avm'ye geçtik.
Kerem bir ilk daha gerçekleştirdi, pusetinde elinde balonu uyuyakaldı aşıdan diye düşünüyorum heveslenmedim hemen:)

Dün gece de ateşi çıktı biraz, Calpol verdim ama gece de genzi doluydu uyuyamadı bugün sağlık ocağına götürdüm enfeksiyon çıktı gene, şimdi doktorunu arıycam verilen ilaçlar için ne diyecek bakalım.

Bu ay yaşananlar;

Artık koltuktan aşağıya inebiliyor.

Saçlarının önü gözlerine girdiği içinden önünden biraz annemle kestik hiçbir şey anlamadı arkalarına daha kıyamıyorum ama yaza doğru onlarda gidecek çünkü çok terliyor.

Son günlerde kendi yemek istiyor ve başardıkça daha da çok istiyor.

Diş fırçalamaya başladı uzun uzun takılıyor fırçayla, fırçalıyo dediysem fırçayı yiyor :)

Kaan'ın doğum günü..


Öncelikle nice yıllara Kaan..
Geçen hafta Kaan'ın 1.yaş günü kutlaması vardı, Kerem'le de pasta üfleme çalışması yaptık yani sadece üff demeyi öğrendi ama Kerem doğum gününe katılamadı.
Öğlen uykusuna biraz geç yatmıştı, bir de üzerine çok uyuyacağı tuttu ve pasta üfleme esnasında bulunamadı:(
Neyse sonra babası uyandırdı ve en azından oyun faslına katıldı Kerem bey..

28 Mart 2011

17 aylık Kerem



Wordpress'ten buraya taşındım gene :))

Blogspot’un kapatılması ve oradaki kayıtları yedekleyip wordpress’i anlayana kadar biraz zaman geçti.

Kerem 17 aylık oldu ve hala kelime yok:(

Neler yapıyor farklı;

Tekrardan yanyana yatmaya başladık artık ayakta sallanmıyor (zorunlu olmadıkça)

Oyuncaklarını kendinden büyüklerle paylaşmıyor

Bardaktan su içiyor

Dışarıdan içeri girmek istemiyor

ilaçlarını içmek için alkış uğruna ağzını açıyor

Göbeğini, ellerini, saçlarını gösteriyor.

Dün akşam yemeğinde Kerem paşa döner yedi bayıla bayıla arkasından da kaymaklı kemalpaşa tatlısı ağzının tadını biliyor :))

Dün akşam Eren abisine gittik ordada bademin peşinden koşturdu, kedilere bayılıyor ama çok yaklaşıp elini uzatınca pati ile karşılaşıyor onun için yaklaşmasına izin vermiyoruz

Bu arada Kaan’dan korkuyo bizim ki:)) Geçen gün Kaan’a gitmiştik oynasınlar diye, Kaan sıralıyor ve sıralamak için biryerlere tutunuyor tabiiki, ama bizimkine de tutununca Kerem’i devirdi, Kerem de bastı yaygarayı..Unutur diye düşündüm ama unutmamaış cumartesi Kerem annemde uyumuştu, Kaan da annemlere gelmiş sen görür görmez basmış yaygarayı bizimki:))

6 Şubat 2011

"Yürüyorum Ben"



Biliyoruz diyorsunuz içinizden ama bu, dün oğluma gelen sürpriz kurabiyelerin üzerinde yazan yazı.
Aslı, Kerem yürüyor diye ilk adım partisi (ben hiç duymamıştım) yapalım demişti ben de yaparız demiştim ama fırsat olmadı bir türlü, hastalıklar girdi araya aslında açıkcası unutmuştum da..
Dün hazır annemlerde toplanacakken Aslı, kurabiye yapıp getirmiş çok beğendim tadı da şekli de çok güzel olmuştu, Kerem de afiyetle yedi :)
Biraz reklam olacak ama Aslı'nın kurabiyelerini paylaştığı bir adresi var.
Şeker Kurabiyeler

3 Şubat 2011

16 aylık Kerem


16 aylık Kerem;
Yürüyeli 3 hafta oldu artık koşmaya başladı.
Bütün evi dolaşıyor.
Henüz mama kelimesinden başka kelime yok.
Çok sinirli ıh ıh kelimeleri herşeyi anlatmaya yeterli olmuyor.
Akşamları uyumakta güçlük çekiyor 1 saati buluyor(en sonunda kendi sızıyor) ve geceleri de sık uyanıyor.
Öğlenleri çok uyuyor(maşallah diyelim:)) geceye uyku kalmıyor.
Ağzını, burnunu, kulaklarını, gözlerini ve ayaklarını-papilerini (ama sadece sağ ayak) gösteriyor.
Her yediğimizden yemek istiyor.
Süt içmiyor.
Kendi yeme çabalarında.

28 Ocak 2011

Şimdi okullu olduk

Yarı yıl tatilinin başladığı bugün, Kerem ile okula gittik.

Evimize çok yakın Ya-Pa çocuk kulubü açılmıştı ne zamandır gitmek nasip olmadı, bugün Kerem öğlen uykusunu az uyuyunca evde durmak zor olacak diye Ya-Pa'ya gitmeye karar verdim.

Kerem ilk girişte biraz tedirgindi ama sonra oyun alanını ve abilerini görünce beni unuttu, oyun ablasıyla birlikte oynadılar, abilerle birlikte süt içip kurabiye yedi(evde süt içiremiyorum).

Kerem'in çok sosyal ve gelişiminin iyi olduğunu söylediler:)
Ben açıkcası konuşmaya çabalasın, öğrensin, başlasın (ne denir bilemedim) diye oyun grubuna katılmayı düşündüm aslında anneli oyun grupları var ama sadece cumartesi ve o da pek talep görmemiş.Kerem'in zorlancağını beni arıyacağını düşündüm ama öyle olmadı yani annesiz oyun grubu da olabilir diye düşünüyorum tabii ilk başlarda ben de onunla orada olacağım bakalım daha karar vermedim ama "evet" ağır basıyor.

Ayrıca pazar günü de Yamahanın bebekler için açmış olduğu müzik okulu var deneme dersine gideceğiz orada yaptıklarımızı da aktarıcam :)

17 Ocak 2011

15 ay kontrolü


Gene geç kaldım yazmakta :(

15.ay kontrolüne hastalıktan yeni çıktığı için geç gittik çünkü aşı da olacaktı.

Sorularımı sordum,
*Hiç kelime yok (aslında şimdi 1 tane var "mama")
*Bıngıldak niye kapanmadı
*Daha yürümüyor
Tüm sorularımın cevabı 18.ay oldu (18.ayda 5 kelime olması gerek dedi sadece)

Kilo alımı gayet güzelmiş, alımı diyorum çünkü kilosu az aslında ama 2 ayda 700 gr (9700) almış, boy kısmında 2-3cm olur dedim çünkü giydikleri artık kısa gelmeye başlamıştı ama 1/2 cm çıktı bence yanlış ölçüm var, bu ay ya da önceki ay.
Pnömokok aşısını da yaptırdık akşam biraz ateşlendi ama fazla birşey olmadı şükür.

Kerem'in gündüz uyku düzenini değiştirdim,
artık 1 kere öğlen uykusu ve ortalama 2 saat uyuyor.
akşamları da süper oldu 9-10 gibi uyku geliyor, uyuyor ama geceleri çok sık kalkıyor tahminim buna sebep diş, yani umarım.

12 Ocak 2011

..ve yürüyüş

Bugün Kerem yürüdü:))
15 ay ve 10 gün :))

4 Ocak 2011

Adım adım

Bu tarihi unutmadan yazmam lazım, 25 Aralık'tan itibaren arada birkaç adım atıyor yakındır diye ümitle bekliyorum :))